Governor Chadchart highlighted Traffy Fondue’s efficiency, noting that issues that previously took a month to address can now be resolved within just two days.

Governor Chadchart highlighted Traffy Fondue’s efficiency, noting that issues that previously took a month to address can now be resolved within just two days.

Bangkok governor Chadchart Sittipunt recently reported that the Bangkok Metropolitan Administration (BMA) has successfully handled nearly 600,000 complaints through its Traffy Fondue online platform over the past two years.

Of the total 588,842 complaints received, the BMA has resolved approximately 79%, with the majority, 201,355 complaints, pertaining to road conditions. Other areas of concern included footpaths, safety, street lighting, and sanitation. In its second year, Traffy Fondue saw a substantial increase in usage, receiving 345,975 complaints—1.5 times more than in its inaugural year.

Governor Chadchart highlighted Traffy Fondue’s efficiency, noting that issues that previously took a month to address can now be resolved within just two days. The improvement has led to a rise in public satisfaction, with the platform achieving a user rating of 4.11 out of 5.

According to Chadchart, the platform helps transform Bangkok into a smarter city. It eliminates the need for traditional complaint methods such as letters and phone calls while offering 24/7 accessibility for residents to provide feedback and request assistance. (NNT)

แปลไทย (โดย Gemini)

ผู้ว่าราชการกรุงเทพมหานคร ชัชชาติ สิทธิพันธุ์ ได้รายงานว่า กรุงเทพมหานคร (กทม.) ได้รับและดำเนินการเรื่องร้องเรียนผ่านแพลตฟอร์มออนไลน์ Traffy Fondue ไปแล้วเกือบ 600,000 เรื่องในช่วงสองปีที่ผ่านมา

จากจำนวนเรื่องร้องเรียนทั้งหมด 588,842 เรื่อง กทม. ได้แก้ไขปัญหาแล้วประมาณ 79% โดยส่วนใหญ่ 201,355 เรื่อง เกี่ยวข้องกับสภาพถนน นอกจากนี้ยังมีเรื่องร้องเรียนเกี่ยวกับทางเท้า ความปลอดภัย ไฟถนน และสุขาภิบาล ในปีที่สอง Traffy Fondue มีการใช้งานเพิ่มขึ้นอย่างมาก โดยได้รับเรื่องร้องเรียน 345,975 เรื่อง ซึ่งเพิ่มขึ้น 1.5 เท่าจากปีแรก

ผู้ว่าฯ ชัชชาติ เน้นย้ำถึงประสิทธิภาพของ Traffy Fondue โดยระบุว่าปัญหาที่เคยใช้เวลาแก้ไขเป็นเดือน ตอนนี้สามารถแก้ไขได้ภายในสองวัน การปรับปรุงนี้ทำให้ความพึงพอใจของประชาชนเพิ่มขึ้น โดยแพลตฟอร์มนี้ได้รับคะแนนจากผู้ใช้ 4.11 จาก 5 คะแนน

ตามที่ผู้ว่าฯ ชัชชาติ กล่าว แพลตฟอร์มนี้ช่วยเปลี่ยนกรุงเทพฯ ให้เป็นเมืองอัจฉริยะ โดยไม่จำเป็นต้องใช้วิธีการร้องเรียนแบบดั้งเดิม เช่น จดหมายและโทรศัพท์ และยังเปิดให้ประชาชนสามารถให้ข้อเสนอแนะและขอความช่วยเหลือได้ตลอด 24 ชั่วโมง

ที่มา: https://www.pattayamail.com/thailandnews/bangkoks-traffy-fondue-online-platform-resolves-79-of-complaints-in-two-years-464385